Är du intresserad av att bli kund hos Livihop?

Det viktigaste för Livihop är att erbjuda ett stort inflytande över ditt liv och möjligheter att påverka din vardag. Den möjligheten får du genom att Livihop tar hand om arbetsgivaransvaret och ser till att du får den assistenten du vill ha genom att erbjuda rätt löner och villkor. Dessutom ser vi alltid till att gå steget längre än andra i form av innovativa lösningar för det är vad vi upplever sätter guldkant på vardagen.
 

Så här går det till steg för steg

 

1. Första kontakten

Alla är välkomna att kontakta oss på Livihop! Oavsett om du ännu inte ansökt om personlig assistans eller om du funderar på att byta assistansordnare. Eller så har du eller en anhörig ett funktionshinder och behöver hjälp med att ansöka om personlig assistans. Ofta sker den första kontakten via ett mejl eller telefonsamtal till oss men du kan såklart också besöka vårt kontor. Vårt telefonnummer är: 08-41051260
 

2. Personligt möte

När du kontaktar oss bestämmer vi tid för ett möte då vi träffas i lugn och ro. Antingen träffas vi hos oss eller i ditt hem. Du berättar för oss om dina behov och önskemål samt förväntningar på Livihop. Du har dessutom säkert massor av frågor du vill ha svar på och vi berättar självklart mer om hur vi jobbar på Livihop. Självklart är vårt samtal belagt med tystnadsplikt.
 

3. Fundera

Efter vårt möte vill du säkert fundera i lugn och ro samt diskutera med nära och kära. Under tiden är du välkommen att kontakta oss när som helst om det uppstår fler frågor eller om du vill ringa till någon av våra referenser. Låt det ta den tid du behöver
 

4. Du beslutar

När du beslutat dig för att välja Livihop som assistansanordnare, eller att ge oss i uppdrag att för din räkning ansöka om personlig assistans,tar vi hand om allt det praktiska. Från det datum du anser lämpligt tar vi över ansvaret för din personliga assistans. Svårare än så är det inte. Vi är även skyldiga att skicka en kopia av avtalet till Försäkringskassan i samband med valet av oss som anordnare alternativt ansökan om personlig assistans för din räkning.Alla våra tjänster med ansökningar är naturligtvis kostnadsfria.
 

Hur fungerar det sedan?

1. Du får en personlig kontaktperson, en kundansvarig som tar hand om allt som rör din assistans. 2. En löneadministratör som sköter allt kring löner för dina personliga assistenter. 3. Sist men inte minst, skulle du behöva juridisk hjälp när det gäller din assistans så får du en jurist som tar hand om allt.

Välkommen att höra av dig!