Bli kund

Så här går det till steg för steg

1

Första kontakten

Oavsett om du ansökt om personlig assistans eller  funderar på att byta assistansordnare är alla välkomna att kontakta oss på Livihop.

Du är välkommen att kontakta oss via kontaktformulär, som du hittar här, eller kontakta vår informatör Marie – Louise Ganebrant, emejl: marie-louise.ganebrant@livihop.se och tel 079 068 08 51.

 

2

Personligt möte

När du kontaktar oss bestämmer vi tid för ett möte då vi träffas i lugn och ro. Du berättar för oss om dina behov och önskemål samt förväntningar på Livihop. Du har förmodligen massor av frågor du vill ha svar på och vi berättar gärna mer om hur vi jobbar på Livihop. Självklart har vi tystnadsplikt.

3

Fundera

Efter vårt möte vill du kanske fundera i lugn och ro och diskutera med nära och kära. Under tiden är du välkommen att kontakta oss när som helst om det uppstår fler frågor eller om du vill ringa till någon av våra referenser. Låt det ta den tid du behöver.

4

Vi hoppas att du väljer oss

Vi hoppas att du har kommit fram till att välja Livihop som assistansanordnare.

Från och med hjälper vi dig med allt det praktiska.  Vi kommer överens om ett startdatum.  Alla våra tjänster med ansökningar är naturligtvis kostnadsfria.

5

Hur fungerar det sen?

  • Du får en kundsansvarig som tar hand om allt som rör din assistans.
  • En löneadministratör som sköter allt kring löner för dina personliga assistenter.
  • Sist men inte minst, skulle du behöva juridisk hjälp när det gäller din assistans så får du en jurist som tar hand om allt. Välkommen som kund till Livihop!