Om oss

Vanliga frågor

Har ni ett journummer utanför kontorstid?

Ja, numret är 010-15 15 900. Välj sedan knappval 1.

Kan jag få se min redovisning?

Vi har ett system där du som kund kan gå in och se alla intäkter och kostnader i ditt assistansuppdrag. Du kan höra av dig till din kundansvarig som kan hjälpa dig.

Jag vill jobba hos Livihop, hur går jag tillväga för att ansöka?

Du kan besöka livihop.teamtailor.com/jobs där vi publicerar våra annonser för lediga tjänster. Eller så kan du registrera dig i vår kandidatbank via connect.

Vad har ni för administrationsavgift?

Avtalen kan se olika ut men vi kommer överens med dig som kund redan vid avtalsskrivningen om vilken typ av administrationsstöd du behöver från oss.

Har ni juriststöd om jag behöver?

Ja, vi har flera jurister anställda på Livihop som kan ge stöd i enskilda assistansuppdrag.

Om jag har förhöjt belopp, kan ni hjälpa mig med detta?

Vårt system är utformat för att lätt hantera informationen som försäkringskassan behöver. Sedan är våra kundansvariga väl pålästa om ämnet.

Hur fördelas mina kostnader i assistansen?

Vi gör alltid en budget tillsammans med dig vid uppstart där alla kostnader finns. Ditt inflytande i detta är viktigt för att assistansen ska bli utformad efter ditt liv och dina behov.

Har ni en vikariepool?

Ja vi håller på att bygga ihop en personalbank. Besök livihop.teamtailor.com om du vill registrera dig. Detta underlättar både vid rekrytering där vi har en gemensam personalbank och vid korttidsbemanningen så finns kollegorna nära till hands.

Erbjuder ni friskvårdsbidrag till mina assistenter?

Ja, beloppet för friskvårdsbidrag ligger på 2 100 kr per år.

Hur involverad kan jag vara i min assistans?

Detta bestämmer du som kund själv i samtal med oss vid avtalsskrivning. Detta är självklart något som kan ändras över tiden och detta görs i en dialog tillsammans med din kundansvarige på kontoret. Vi finns där utifrån vad du behöver.